23 Nisan 2010 Cuma

Maşallah dediğim insanı 3. gün öldürmenin dayanılmaz hafifliği


Daha "Kelime Oyunu" ile ilgili birşeyler yazmanın üzerinden bir gün geçmemişti ki oyunun arasına reklam aldıklarını gördüm. Açıkcası biraz şok da oldum. 6 harfli kelimelere geçtiğini söyledikten sonra, müşterilerin çok sevdiği, kendi alanında lider süpermarket sorusunu hiç harfe ihtiyaç duymadan Migros diye cevaplandırdım.

Marka sormaları ne kadar garip diye düşünürken daha sonradan eklendiğini ayrıca üst sağ köşede de tanıtıcı reklam yazısını görünce, heeee diyerek bi anlamış bulundum.

Açıkcası reklam almaları iyi mi kötü mü bilmiyorum, rahatsız edici olduğunu kabul edebilirim fakat o paralarla ayakta kalabileceklerini de biliyorum. Bana garip gelen eskiden de sevdiğim bir reklamcı olan Yelda Kalaycıoğlu'nun ( Saatchi & Saatchi'de çalışıyordu, sanıyorum hala öyle ) süpermarketlerle alakalı anlattığı bir hikaye geldi.

Ajans olarak bir süpermarket işi yapacakları zaman focus group çalışması yapmışlar ve insanlara süpermarketlerin jingle'larını dinletmişler, yaklaşık 2 sn sürdü anlamaları demişti. Adeta pavlov'un kuçuları gibi.

Yarışmada da cevabı migros olan bu soruyu görünce benim de 2 sn içerisinde cevap vermem, ufak bir kuçucuk olduğumu gösterdi.

Sanırım bilinçaltımı aldınız, üstü kalsın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder